איך ללמד ילד לרכב על אופניים ללא גלגלי עזר

IMG_2183_resize

 

 

ללמוד לרכב על אופניים הוא טקס קלאסי של מעבר ומיומנות אשר רוכשים ולעולם לא שוכחים.

השיטה שמתוארת במאמר זה היא אחת השיטות ללימוד ילד לרכוב על אופניים ללא גלגלי עזר.זו לא הגישה היחידה, וכל רוכב ממשיך בקצב שלו או שלה, אבל ראיתי ילדים אשר השתמשו בשיטה זו כדי ללמוד לרכב על אופניים בשעת אחר צהריים אחד.

אך מעל לכל, ללמוד בכיף ובחיוך. כמו כן, יש לזכור שלכל ילד יש סגנון למידה ייחודי והוא עשוי להגיב לכמה שיטות טוב יותר מאחרים. שים לב מה עובד ולהתאים לפי הצורך.

 

הכנות לרכיבה

בדרך כלל אפשר להתחיל ללמד ילד לרכב על אופניים בין גילאי 3 עד 6 .העיתוי תלוי ברמת ההתפתחות הפיסית והנפשית של ילדכם. אל תכריחו אותו.

בחירת האופניים של הילד

אל תקנו אופניים גדולים מדי כדי שהילד "יגדל לתוכם". זה יכול להאט או לעצור את תהליך הלמידה לחלוטין.ודא שהילד מסוגל לשבת על המושב כששתי רגליו ישרות על הקרקע וברכיו כפופות מעט. הוא או היא צריכים להרגיש בנוח ובשליטה על ​​האופניים בכל עת.

לנפח את צמיגי אופניים. האופניים יתגלגלו בצורה חלקה יותר ולילד יהיה קל יותר לשמור על מהירות קבועה כאשר צמיגי אופניים מנופחים בלחץ הנכון. לחץ האוויר המומלץ מופיע על צד הצמיג. לודא שהמעצורים תקינים (בלם יד ובלם רגל) והתקנת פעמון, פנס ומחזירי אור.

אביזרי בטיחות

חשוב ללמד את הילד שימוש באביזרי בטיחות מהרגע בו מתחילים לרכוב על אופניים. קסדת אופניים בגודל מתאים אשר אינה זזה מצד לצד או קדימה ואחורה. כדאי לשקול שימוש בכפפות,מגני ברכיים ומרפקים. מומלץ להימנע משרוכים פרומים או חלקי בגד שעלולים להיתפס בגלגלים ולגרום לנפילה.

ציוד מיגון

 

איפה ללמד רכיבה על אופניים

בחר אזור ללא תנועה שבו הילד יכול ללמוד לרכב בבטחה. מצא מקום שהוא גדול, שטוח, חלק וסלול. מיקום זה יכול להיות שביל גישה, מסלול אופניים בפארק, אספלט בית הספר או מגרש חניה ריק. מגרשי טניס או כדורסל ריקים גם יכולים לעבוד היטב.

הכנת האופניים

השיטה שלנו ללימוד ילד לרכב על אופניים מדגישה איזון ומוסיפה דיווש מאוחר יותר. אופני איזון בנויים בשיטה זו, אבל בקלות ניתן לשנות את האופניים הסטנדרטים גם כן.הסר את גלגלי העזר. גלגלי עזר עוזרים לילד לתרגל ישיבה על אופניים ושימוש ברגליהם לדיווש, אבל הם לא יעזרו לו ללמוד לאזן.הסר את הדוושות והורד את המושב: לאפשר לילד לשבת זקוף עם הרגליים ישרות על הקרקע. המטרה היא לעזור להם להרגיש יותר בנוח ויציב כמו שהם מתחילים ללמוד איזון. (הערה: דוושות ניתן להסיר בקלות באמצעות מפתח ברגים)

 

לימוד ללא דוושות

אופני איזון

 

במקום לדווש, הילד מתקדם באמצעות דחיפות קלות של הרגליים משני צידי האופניים. לאחר מספר דחיפות, הילד צובר ביטחון ומהירות, ומתחיל להרים את שתי הרגליים מהרצפה. לאחר מספר אימונים, הילד יגדיל את משך הזמן ומרחקי הרכיבה. לאחר שהילד שולט ביכולת "לשייט" עם רגליים למעלה, לעשות סיבובים בזמן במהירות קבועה ולהסתכל קדימה בזמן הנסיעה, זה הזמן להחזיר את הדוושות לאופניים. לעת עתה, להשאיר את גובה המושב נמוך.

 

רכיבה עם דוושות

 

רכיבה עצמאית

לאחר הרכבת הפדלים, יש לתרגל שימוש בדוושות וביצוע תחילת רכיבה.ילד ימני יתחיל כאשר פדל ימין נמצא למעלה (אם מביטים מהצד, שעה 2 על לוח השעון) ובהתאמה עבור ילד שמאלי.יש לדחוף את הפדל שנמצא למעלה (כאשר נשענים על הרגל המונחת על הקרקע).הדחיפה תעניק תנופה קדימה לאופניים. מומלץ לייצב את הילד על ידי הצבת יד על הכתף בעת תחילת הרכיבה בתירגולים הראשונים אבל לתת לילד ללמוד לאזן ולהרגיש בנוח על האופניים ללא סיוע. כעת ניתן לתרגל בלימות באמצעות בלם רגל (דיווש הפוך) ובלם יד. להדגיש שימוש הדרגתי בבלמים. ככל שלילד נוח עם הבלימה, ניתן לעלות חזרה את גובה המושב למיקום סטנדטי. אני ממליץ להתאמן במגרשים ריקים ולתרגל סיבובים רחבים, שמיניות (איור של הסיפרה 8), עצירות, האטה בירידות וכמובן רכיבה בצד ימין במסלולי האופניים.

ברגע שהילד שולט בהצלחה בכל הכישורים האלה, אפשר לעבור לרכיבה על אופניים כטיול משפחתי.

בהצלחה

kids700